Ubah Suai Susunan Perabot



Raya dah makin dekat ni. Masa makin suntuk tuk membersihkan rumah dan segala yang ada di dalamnya. tahun ini tiada perabot baru yang dibeli kerana ruang rumah dah penuh sesak. Pening juga kepala kerana dah 3 tahun susun 2 tahun susun atur perabot di ruang tamu tidak terusik. Agak bosan juga melihat benda yang sma saban tahun.

Cadang nak tukar letak duduk sofa besar ruang tamu tapi dalam keadaan ruang yang sederhana besar, sofa bersaiz XXL ni payah untuk dialih dan di gerakkan di tempat yang baru. Akhirnya saya mengambil keputusan hanya mengubah letak duduk beberapa buah almari yang ada diruang tamu. Percubaan ini berjaya mwengubah suasana ruang tamu. Sedikit sebanyak menonjolkan suasana baru ruang yang sama.

Ujung minggu lepas orang rumah sibuk membeli langsir baru pasang siap. Bila dah terpasang, baru tahu yang langsir tersebut kurang cantik di pandang kerana muara atau lebar kainnya berukuran kecil. Rasa macam menyesal orang rumah membeli langsir tersebut lalu dia bercadang untuk di pasang di jendela bahagian atas dekat tangga naik ke tingkat satu. Tersenyum juga tengok teaksi orang rumah bila langsir yang di belinya kurang padan dan tak berapa sesuai. Katanya nak cari lagi yang lebih cantik dan sesuai.

Raya tahun ni juhga malas nak beli karangan bunga baru. Jimat sikit sebab banyak karangan bunga yang boleh digubah semula dengan pasu yangs edia ada. Tukar pasu n tukar bunga. Cukup mudah. Lagipun tahun ni kena jimat sikit kerana harga barang dah banyak yang naik.

Persiapan raya pun hanya sederhana. Yang penting kehendak dan keperluan anak-anak diutamakan. Rasanya raya tahun ni saya pakai baju raya yang di beli tahun lepas berwarna biru kundang. Kebetulan tahun lepas saya memborong 3 helai sekali gus baju raya baru iaitu baju melayu berwarna merah, choklat emas dan biru. Apa lagis etelah kurus, semua baju yang dulu tak boleh di pakai. Sebab tu lah tahun ni tak mau beli baju baru kerana banyak baju yang tahun lepas ada yang jarang dipakai.


Apa yang penting biarlah lebaran tahun ini di sambut dengan meriah sekali dengan kita menyambut hari merdeka.

0 Comments:

Post a Comment



Blogger Template by Blogcrowds