Kek Oh Kek


Hari ni hari ulangtahun saya. Terasa juga sunyinya sebab orang rumah dan anak-anak jauh di kampung. Apa pun dah terbiasa juga sendiri menyambut hari jadi. Makan nasi beryani ayam jak di tapao n makan di opis tengahari tadi. Tiada kek harijadi untuk tahun ini. Mau menangis pun ada juga, sebak bercampur gembira.

Cakap pasal kek harijadi, kek harijadi telah pun wife belikan awal februari lagi masa balik cuti di kampung. Sekarang ni teringin pula makan kek keju atau cze kek air tangan sendiri. Ramai sebenarnya kawan-kawan yang merasai kelazatan cze kek sasya tak percaya yang kek tersebut saya yang buat. Ada yang kata saya tempah di kedai. Bila saya tunjukkan gambar barulah mereka percaya.

Saya sebenarnya tak lah pandai sangat buat cze kek ni tapi bila dah dapat resepi asal, saya ubah suailah ikut resepi sendiri. Tambah yang tu, kurang yang ni, jadilah kek resepi sendiri. Yang penting sedap. Cuma barangkali ramai di antara kita yang tak tahu berapa lama dan berapa suhu yang diperlukan tuk menghasilkan kek yang gebu dan cantik. Banyak teknik dan cara yang kita boleh dapat dalam internet sekarang ni yang penting kita mahu mencubanya.

Dala apa un perkara sama ada menghias rumah, memilih perabot hata memasak atau membuat kek kita haruslah buat dengan sepenuh jiwa barulah dapat hasil yang membanggakan.

0 Comments:

Post a Comment



Blogger Template by Blogcrowds